Izjava po tiskovni konferenci, 10. septembra 2024 ob 11.00 v M hotelu, Derčeva ulica 4, 1000 Ljubljana
V Zavodu Pelikan – Karitas smo bili v zadnjem času izpostavljeni številnim neutemeljenim obtožbam, ki so jih v javnost posredovali določeni mediji in posamezniki. Te obtožbe močno izkrivljajo resnično sliko našega dela in škodijo našemu dolgoletnemu prizadevanju za pomoč zasvojenim ter njihovim družinam. Ker si želimo, da bi širša javnost dobila pravi vpogled v naše delovanje, želimo podati nekaj ključnih pojasnil.
Javno priznana in preverjena kakovost naših programov
Program Skupnost Srečanje deluje že od leta 1998 in je vključen v mrežo javnih visokopražnih programov, ki jih sofinancira Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Naš program je bil večkrat strokovno verificiran in priznan s strani Socialne zbornice Slovenije, kar potrjuje visoko kakovost našega dela in prizadevanj.
Zavod Pelikan – Karitas ves čas transparentno sodeluje z državnim nadzorstvom in se redno odziva na vse zahteve ter poroča o svojem delu. Naši programi so nenehno podvrženi strokovnim ocenam in nadzorom, kar zagotavlja, da naše delo ves čas poteka skladno z veljavnimi zakoni in strokovnimi standardi.
Prostovoljna vključitev in spoštovanje človekovih pravic
Najostreje zavračamo trditve, da bi kdorkoli v našem programu Skupnost Srečanje bil prisiljen k sodelovanju ali omejevanju svobode. Vsi uporabniki naših storitev se vanj vključijo prostovoljno in imajo kadarkoli možnost, da program zapustijo. Naš program temelji na prostovoljni odločitvi posameznika, ki s pomočjo strokovnih sodelavcev stopi na pot osvoboditve iz primeža zasvojenosti.
Program Skupnost Srečanje je zasnovan tako, da posameznikom pomaga v varnem okolju, ki simulira družinsko skupnost, kjer se skupaj s strokovno ekipo in drugimi uporabniki soočajo z izzivi zasvojenosti. Spoštovanje človekovih pravic in dostojanstva je temelj našega dela, zato so vse oblike nasilja ali prisile nedopustne.
Zagotovljen dostop do hrane, zdravljenja in stikov z bližnjimi
Glede obtožb o omejevanju hrane in dostopa do zdravstvene oskrbe jasno poudarjamo, da so te obtožbe popolnoma napačne. Uporabniki našega programa imajo ves čas na voljo ustrezno prehrano in dostop do zdravstvene oskrbe v skladu s potrebami. Zelo resno jemljemo njihovo zdravje in dobro počutje ter ves čas spodbujamo varno in zdravo življenje, tako med programom kot po njegovem zaključku.
Vsem uporabnikom omogočamo tudi stike z njihovimi bližnjimi, če tako želijo. Svojci in drugi pomembni posamezniki so pogosto vključeni v proces rehabilitacije, saj verjamemo, da je sodelovanje najbližjih ključnega pomena za uspešno vrnitev uporabnika v družbo.
Nekdanji uporabnik Timon je izjavil: “Kadarkoli smo potrebovali pomoč zdravnika smo jo dobili. Tudi če je bilo potrebno iti na urgenco. Tudi za stike so enostavna pravila, prvoodgovorni ima komunski telefon in vsi stiki gredo preko tega telefona. Poleg tega so bili na 14 dni omogočeni stiki s starši ob nedeljah.”
Pozitivni rezultati našega dela in podpora javnosti
mag. Helena Zevnik Rozman, predsednica sveta zavoda je izjavila: “Naše delo temelji na načelu dolgoročne obravnave zasvojenosti, pri čemer se uporabniki ob strokovni pomoči učijo ključnih življenjskih veščin, potrebnih za uspešno reintegracijo v družbo. V desetletjih delovanja smo pomagali številnim posameznikom, ki so po zaključku programa zaživeli brez spon zasvojenosti. Uspehi naših nekdanjih uporabnikov pričajo o učinkovitosti našega pristopa.”
Ponosni smo na pozitivne zgodbe tistih, ki so se z našo pomočjo rešili primeža zasvojenosti in ponovno zaživeli polno življenje. Hkrati smo hvaležni za podporo širše javnosti in naših številnih podpornikov, ki prepoznavajo našo dolgoletno zavezanost k pomoči ranljivim skupinam.
Mama nekdanjega uporabnika Barbara je izjavila: “Starši smo zelo vključeni in povezani z uporabniki komune. Enkrat tedensko smo imeli 10 minutne pogovore in srečanja, ki so že bila omenjena. Imajo pa starši tudi možnost preživeti nekaj dni v komuni in jaz kot mama sem preživela 3 dni v komuni in sem živela z njimi, delala z njim, imela skupine z njimi jedla z njimi, tako da vse te obtožbe, ki so bile navedene, lahko kot starš rečem, da ne držijo. Sem izredno hvaležna Zavodu Pelikan in skupnosti Srečanje za to, da mi je vrnila sina.”
Kljub trenutnemu medijskemu pritisku ostajamo predani svojemu poslanstvu – nuditi pomoč tistim, ki jo najbolj potrebujejo. Zaupamo, da bodo naši programi še naprej prejemali podporo, tako s strani strokovne javnosti kot tudi s strani tistih, ki cenijo naše delo. Še naprej bomo odprti za vse nadzore in ocene ter si prizadevali, da javnost dobi resnično in pravično sliko o našem delovanju.
Kontakt: Skupnost Srečanje, skupnostsrecanje@karitas.si